3. Mechanika

Geneza (Kompendium Wiedzy) to dział, który interesuje cię najbardziej, a przynajmniej zaraz po rejestracji na Jorden. Znajdziesz tutaj wszelkie informacje, których będziesz potrzebował do stworzenia postaci oraz gry na forum. Miejsce to zawiera przede wszystkim opis świata przedstawionego, mechanikę rozgrywki, zapiski dotyczące magii i spis klanów.

Awatar użytkownika
Jormungand
Jormungand
Posty: 28
Rejestracja: 19 lipca 2017, 19:08
Profeta: Brak

3. Mechanika

Post autor: Jormungand » 20 lipca 2017, 16:40


 Mechanika 

  Styl rozgrywki na Jorden to połączenie mechaniki ze storytellingiem. Jej konstrukcja jest bardzo prosta (odrzuciliśmy poziomy postaci, punkty doświadczenia etc.). Dlatego też warto przypomnieć, że cyferki nie grają pierwszych skrzypiec (ani drugich – statystyki, kostki i tekst grają w jednej kapeli), do gry wiele wnoszą opisy wykonane przez graczy, ich wiedza i umiejętność logicznego myślenia. Należy pamiętać, żeby nigdy stuprocentowo nie polegać na szczęściu i kościach, gdyż nawet najlepszy wynik może zostać przyćmiony przez post w stylu "wziął i zaatakował se wroga". Jednakże nie ma co dłużej rozwodzić się nad tak prostymi sprawami! Pora przejść do pierwszego elementu mechaniki – atrybutów oraz sub-atrybutów:

Ciało [0/6]:
  Krzepa [0/3]
  Odporność [0/3]
  Kondycja [0/3]

Umysł [0/6]:
  Wola [0/3]
  Wiedza [0/3]
  Inteligencja [0/3]

Biegłość [0/6]:
  Zręczność [0/3]
  Refleks [0/3]
  Szybkość [0/3]

  Jak zapewne zauważyliście, są to: "Ciało", na które składa się krzepa, odporność oraz kondycja, "Umysł" (wola, wiedza, inteligencja), "Biegłość" (zręczność, refleks, szybkość). Ilość punktów w sub-atrybutach zależy od ilości punktów w atrybutach. Początkowo postać gracza zaczyna z jednym punktem w każdej z sub-atrybutów, a więc w każdym głównym ma [3/6] punktów. Zasada ta tyczy się postaci z wiekiem określonym jako "młody". Wyznawcy o wieku "średni" otrzymują jeden dodatkowy punkt do wydania w losowej dziedzinie, a te o wieku "stary" jeden dowolny do rozdania oraz jeden do "wiedzy".
  Kolejnym aspektem mechaniki są tzw. "Talenty". Dzielą się one na wady i zdolności. Ich działanie jest równie proste jak samych atrybutów. Ilość zdolności zależy wyłącznie od ilości wad. A więc biorąc np. wady "głuchota" i "szaleństwo" zyskuję 3PT (Punkty Talentu), które mogę teraz przeznaczyć na jakąś zdolność, np. "niespotykana siła". Pamiętaj, że Talenty są bardzo ważną częścią postaci!

  Spis (pamiętaj, że są to jedynie przykłady, które mają nakierować cię na dobry tor! Choć nadal możesz z nich korzystać przy tworzeniu KP):

Wady:
  • Bielmo (+ 1PT)
  • Ślepota (+ 3PT)
  • Głuchota (+ 2PT)
  • Słabe serce (+ 1PT)
  • Brak kończyny (+ 2PT)
  • Choroba przewlekła (+ 1PT)
  • Szaleństwo (+ 1PT)
  • Alkoholizm (+ 0.5PT)
  • Tchórzostwo (+ 0.5PT)
  • Słabeusz (+ 2PT)
  • Prostak (+ 2PT)
  • Ciamajda (+ 2PT)
Zdolności:
  • Niespotykana siła (– 3PT)
  • Wrodzona zręczność (– 3PT)
  • Nadludzka inteligencja (– 3PT)
  • Złotousty (– 3PT)
  Ostatnim elementem mechaniki Jorden są Umiejętności Postaci. One zawarte są w dość standardowej formule. Na start gracz dostaje osiem (8) PU (Punktów Umiejętności) do rozdania. Może równie dobrze wybrać osiem pierwszo-poziomowych umiejętności, jak i kilka dość zaawansowanych. Nie spisaliśmy żadnej ściśle określonej listy, głównie dlatego, iż chcemy dać graczom swobodę w kreacji postaci. Poniżej znajduje się opis poszczególnych poziomów:
  • Amator [1]
  • Czeladnik [2]
  • Zaawansowany [3] (Maksymalny na start)
  • Mistrz [4]

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość