1. Realia

Geneza (Kompendium Wiedzy) to dział, który interesuje cię najbardziej, a przynajmniej zaraz po rejestracji na Jorden. Znajdziesz tutaj wszelkie informacje, których będziesz potrzebował do stworzenia postaci oraz gry na forum. Miejsce to zawiera przede wszystkim opis świata przedstawionego, mechanikę rozgrywki, zapiski dotyczące magii i spis klanów.

Awatar użytkownika
Jormungand
Jormungand
Posty: 28
Rejestracja: 19 lipca 2017, 19:08
Profeta: Brak

1. Realia

Post autor: Jormungand » 20 lipca 2017, 16:41


 Realia 


Świat

orden to przede wszystkim bardzo wczesne Średniowiecze. Technologiczne zacofanie to tutaj codzienność, większość ludów żyjących w plemieniach ledwo potrafi wznosić domy i korzystać z narzędzie. Wspomnieć też należy, że społeczeństwo jest raczej przepełnione negatywnymi cechami – ludzie bywają w przerażającej większości opryskliwi, samolubni i bezduszni. Ciężko im się jednak dziwić, tym strudzonym życiem osobnikom przyszło egzystować w horrendalnie nieprzyjaznych czasach. Wszędzie wręcz roi się od dzikich kultów, zbitek kazirodzczych i kanibalistycznych klanów czy po prostu węszących każdą okazję bandytów, zwanych przez niektórych także "wolnymi strzelcami".
  Większość zamieszkałych terenów to miejsca pokryte nigdy nietopniejącym śniegiem, bądź setkami kilometrów złotego piasku pustyni. Istnieje zaledwie kilka skrawków ziemi porośniętych przez przyjazną człowiekowi naturę, te jednak zostały już dawno przejęte przez najbardziej wojownicze i bezwzględne ludy mnożące się w zastraszajacym tempie.
  Co bardziej rozgarnięte i widzące w swym istnieniu wyższy cel rody, wzniosły ogromne miasta zrzeszające tysiące ludzi – Maerin, Hvall oraz Kaldę. Te otoczone murami skupiska obywateli prezentują szczyt technologiczny mieszkańców konkretnych zakątków świata. Kulturowo są bardzo zróżnicowane, właściwie to różnią się pod ogromną liczbą względów, posiadają jednak jeden wspólny puntk: wszystkie dążą do potęgi i dominacji.

Handel i waluta

śród znakomitej większości ludności krainy dominuje handel wymienny. Cieśla oddaje swe wyroby w zamian za chleb, którym później wykarmi siebie, żonę i dzieci. Złoto nie znaczy wiele dla prostego ludu, pomimo tego, że jest rzadkością. O wiele cenniejszym metalem jest żelazo, na handlu którym najłatwiej jest się wzbogacić.
  Podstawową walutą w Jorden są medale i talenty. Talenty są zrobionymi ze złota monetami o średnicy długości otwartej dłoni, na których widnieje wizerunek, lub runa aktualnie rządzącego w mieście Jarla, w którym je wyprodukowano. Tradycyjnie wartość złotego talentu pokrywa koszta dwudziestoosobowej wyprawy wojennej, wraz z wyposażeniem, żywością i statkiem. Teraz coraz częściej można je ujrzeć wśród dobytków handlarzy, którzy nadają im osobną wartość, odbiegającą nieco od tej, która została wykuta przed laty. Elementem wspólnym definicji handlarskiej i plądrowniczej talentu jest to, że składa się na niego dwadzieścia złotych medali.
  Medale są nieco mniejszymi krążkami z dwoma dziurami przy krawędzi ustawionymi naprzeciw siebie. Na jednej jego stronie widnieje znak kowala, który je wykuł, a na drugiej symbol wyprawy, na którą zostały przeznaczone. Po powrocie z wyprawy, organizator rozdzielał łupy między członków, wedle ich wieku, pozycji i uznania. Ludzie, którzy brali swój udział w rajdzie, ale nie zajmowali się wojaczką dostawali srebrne monety, za które przypadała im połowa łupów, które należą się wojowi. Nawigatorzy i kapłani jednak, ze względu na swą pozycję społeczną lub niezbędne umiejętności, są stawiani jako pierwsi w kolejności, powyżej samego właściciela łupów, przez co to właśnie oni najczęściej zabierali najcenniejsze rzeczy. Wśród młodych popularną praktyką jest zachowywanie sobie medali dlatego, że to właśnie im przypadała najgorsza część łupu i zwyczajnie nie opłacało im się go pobierać. Zdarzało się, że wyprawa nie odnosiła sukcesów, lub przynosiła o wiele mniej zdobyczy niż zakładała. Jeśli organizator nie był w stanie wypłacić należności swojemu wojownikowi, oddawał mu część swojego majątku. Zdarzało się, że niektórzy liderzy tracili tak swoje majątki. Należy też wspomnieć, że jedna wyprawa zakładała, że będzie trwać nie dłużej niż dwie pory roku, a po tym czasie traktowano to jak kolejną, osobną wyprawę, za którą wojom należą się kolejne medale.

  Poniżej znajduje się cennik. Ceny tam przedstawione są tylko poglądowe i najprawdopodobniej jako gracze będziecie świadkami dużych wahań wartości poszczególnych przedmiotów, w zależności od lokalnych potrzeb i surowców.


Jeden wojownik na półroczną wyprawę – 1 medal
Żywność miastowa na rok dla całej rodziny(8) – 1 medal
Ekwipunek bojowy dobrej jakości dla wojownika – 1 medal
Wynajem niewolnika na rok – 0,4 medalu do dwóch medali
Kupno niewolnika z wyprawy – 0,4 medalu do dwóch medali
Ludzka praca za rok – 0,5 medalu
Jedna księga, lub inny cenny przedmiot – 0,2 medala do kilku medali
Narzędzia dla całego gospodarstwa – 0,5 medalu
1 Dojna krowa/zdrowy Koń – 0,5 medalu
Dom drewniany – 1 medal do kilku medali
8 kilogramów żelaza – 1 medal
Opieka Medyczna przez tydzień czasu – 0,25 medalu do talentu
Miecz krótki, świeżo wykuty – 1 medal
Usługi nałożnicy – 1 medal
Talent – 20 medali

Gildie

o całym świecie rozsianych jest wiele przeróżnych gildii – jedne zrzeszają najlepszych rzemieślników, inne wojowników, a jeszcze odmienne grupują świetnych architektów. Takowych organizacji nie brakuje nigdzie, nawet pokryte w zdecydowanej większości złotym piaskiem Raskøs jest pełne Hassaidów, którzy połączyli się w drużyny, by później uformować z nich cechy.
  Zdecydowanie jedną z najbardziej rozpoznawalnych gildii są Jeźdźcy. Swą siedzibę wznieśli w Hvall, założycielem był zaś Ragnar Starolfsson, Wybraniec o którym po dziś dzień krążą plotki i legendy. Podobno swą organizację uformował po starciu z jednym z tytanów – Fenrirem. Mimo tego, iż był w stanie zadać bestii rany, walkę przegrał. Ocalał jedynie dlatego, iż przerośnięty wilk docenił siłę i odwagę Butnego. Czasy swej chwały Jeźdźcy mają co prawda za sobą, jednak nadal gromadzą najlepszych wojowników gotowych stanąć w szranki z bestiami. Oczywiście w ich szeregach przewinęła się jedynie garstka Wybrańców, już nie mówiąc o tych, którzy w pełni opanowali swą moc. Żaden z nich jednak nawet w najmniejszym stopniu nie dorównywał sile Ragnara.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość