6. Opisy miast

Geneza (Kompendium Wiedzy) to dział, który interesuje cię najbardziej, a przynajmniej zaraz po rejestracji na Jorden. Znajdziesz tutaj wszelkie informacje, których będziesz potrzebował do stworzenia postaci oraz gry na forum. Miejsce to zawiera przede wszystkim opis świata przedstawionego, mechanikę rozgrywki, zapiski dotyczące magii i spis klanów.

Awatar użytkownika
Jormungand
Jormungand
Posty: 28
Rejestracja: 19 lipca 2017, 19:08
Profeta: Brak

6. Opisy miast

Post autor: Jormungand » 20 lipca 2017, 16:39


 Maerin 

zniesione na wysuniętym na wschód półwyspie Grøntanlegg Maerin jest najmniejszym i najmłodszym miastem całego świata. Liczebność mieszkańców zawdzięcza głównie handlarzom, którzy regularnie przypływają tu na swych statkach by wymienić dobra. Założone zostało przez Eskila, pierwszego Jarla tego miasta i legendarnego przywódcę, który dowodził Pilgremami podczas otwartej wojny z rodem Hassaidów, którzy napadali na statki handlowe. Maerin miało zostać ostoją handlu wolną od niebezpieczeństw, które nieśli ze sobą piraci ze wschodu. Tak też się stało. Wzniesiony tu został nawet zamek, będący jednocześnie budowlą ochronną, pałacem mieszkalnym władzy miasta i latarnią morską, oświetlającą drogę przypływającym nocą kupcom.
  Nietrudno zauważyć, że przy brzegu znajdują się długie rzędy statków przybijających tu, by wymienić swoje towary. Przypływający podróżni stanową znaczącą część społeczeństwa handlowego raju. Handlarze regularnie po opuszczeniu miasta do niego wracają, przede wszystkim z powodu żelaza, które jest wydobywane na Grøntanlegg. Tutejsze ceny znacząco różnią się od wartości metalu na Fjellområder, czy Raskøs. Skupywanie go tutaj i sprzedawanie gdziekolwiek indziej zawsze oznacza spory zysk.
  Prócz pokaźnego zamku, specjalne miejsce zajmuje także świątynia poświęcona Eldgrimowi – zbudowana na kształt wielkiego statku. Znajduje się tutaj wspólnota jego wyznawców z Astrologiem na czele. Kapłanów jest niewielu, są nimi ludzie wybrani przez Astrologa. Jest to miejsce modłów każdego, kto ma w planach bogactwo. Budowla, prócz bycia świątynią bożka, jest także świątynią handlu. Tutaj przychodzą najbogatsi, by wykupić monopol na dany towar, czy nawet klienta. W Maerin bowiem można kupić i sprzedać wszystko, co do ciebie należy.
  Ważną częścią społeczeństwa stolicy handlu są nie tylko kapłani i kupcy, ale i Hvallross – wojownicy. Do Hvallross nie należy każdy, kto para się wojaczką, a ci, którzy są potomkami wojów walczących ramię w ramię z Eskilem. Oni są od najmłodszych lat szkoleni na nawigatorów i kapitanów floty. Oni wyruszają, by eskortować ważniejsze statki należące do Jarla i walczyć z hassaidzkimi piratami. Bardzo często najmują się do eskorty kupców. By dołączyć do tej elitarnej grupy, woj musiałby wyjątkowo wysłużyć się w boju na oczach samego władcy miasta. Przedstawiciele wszystkich trzech klas uprzywilejowanych mieszkają w pałacu wraz z Jarlem, który swych doradców trzyma blisko siebie.
  Domy w Maerin zbudowane są w centrum z kamienia, jednak im dalej od głównych ulic się znajdują, tym częściej ich ściany są stawiane z grubego drewna, które znacznie gorzej chroni przed trudnymi warunkami pogodowymi. Na samej granicy miasta stoją rudery, w których mieszkają przybysze z biedniejszych części wysp, którzy nie znaleźli tu poszukiwanego bogactwa i dobrobytu. Przebywanie w tych okolicach bardzo często kończy się utratą sakiewki i uzębienia.


 Hvall 

o leżące na wschodzie Fjellområder miasto połączone z portem, jest drugim największym skupiskiem ludzi na całym świecie. Wzniesione przez Dovrefallerczyków wiele lat temu. Podobno przy jego budowie pomagał sam Grettir, którego świątynia mieści się właśnie w Hvall. To właśnie on włada tą miejscowością i wydaje wszelkie rozkazy, a Wielki Wilk je spełnia.
  Na nic jednak są opowieści o historii tego miasta, gdyż te w większości już dawno przepadły wraz z umierającymi ludźmi. Ważne jest natomiast to, że samo Hvall mieści około pięciu tysięcy mieszkańców – w dziewięćdziesięciu procentach są to Dovrefallerczycy. Społeczność ta radzi sobie całkiem dobrze, na ulicach panuje porządek, wyznaczono nawet specjalne oddziały, które mają wyłapywać przestępców. Jak jednak jest wie chyba każdy – im więcej przywilejów (bo takowe otrzymują Niweczący – tak ich zwą) tym na więcej sobie człowiek pozwala. Biorąc pod uwagę także fakt, iż rekrutacja nie jest w żadnym stopniu restrykcyjna, niekiedy na światło dziennie wychodzą sytuacje, w których to złodziej czy morderca zasila szeregi Niweczących.
  Sama architektura nie Hvall nie jest jakaś przesadnie doskonała. Co prawda to właśnie ciosany kamień jest główną częścią tutejszego krajobrazu, ale spowodowane to zostało ciężkimi warunkami, które panują po tej stronie Fjellområder. Budynki raczej nie są wysokie, posiadają bardzo ciasne okna oraz solidne, drewniane drzwi. Dzięki temu spośród wszystkiego wyróżnia się Świątynia Tradycji, która z pewnością jest największym i w pewnych sensie budzącym grozę budynkiem w mieście.
  Warto nadmienić też o kilku pomnikach Grettila, które rozsiane są po całym Hvall. A także o tym, że miejsce to gromadzi jednych z najlepszych kowali świata.


 Kalda 

alda – przez wielu zwana też Gwiazdą Pustyni lub Wielkim Pałacem – to stolica rodu Hassaidów, a zarazem największe miasto na całym świcie. Liczy sobie osiem tysięcy mieszkańców, praktycznie wszyscy z nich wywodzą się Raskøs i są rdzennymi mieszkańcami tych piaszczystych pustkowi. Miejsce to jest również uważane za opływające w bogactwo, które do skarbca wpływa na różne sposoby, nie tylko te uznawane powszechnie za legalne. Położenie tuż przy oceanie oraz blisko ujścia rzeki Gurad Kharak sprawia, że wokół Kaldy rozpościerają się pola uprawne, a niektórzy ludzie zabrali się nawet na hodowlę zwierząt takich jak słonie czy kozy. Można śmiało rzec, iż mimo na pozór ciężkich warunków, to Gwiazda Pustyni jest umiejscowiona w najlepszej możliwej części Raskøs.
  Spora część budynków jest wznoszona z piaskowca – zapewnia on w miarę "niskie" temperatury w najbardziej upalne dni oraz jest wystarczająco wytrzymały by przetrwać wiele lat. Ulice zaś wykładane są kamieniem co tworzy dość spory kontrast – który ostatnimi czasy zaczyna zanikać. Burze piaskowe nanoszą do miasta sporo "złotego pyłu", który pokrywa szare drogi jednocześnie je "pozłacając". W samej Kaldzie znajduje się kilka świątyń zbudowanych ku czci Hassana Darczyńcy. Jednak to właśnie ogólny wygląd stolicy Hassaidów przyczynił się do tego, że za oceanem miasto to zwane jest "Gwiazdą Pustyni".
  Jednak Wielki Pałac jest także ośrodkiem półświatka – hasasyni, złodzieje, zwyczajni bandyci, jak i zorganizowane szajki przestępcze potrafiące wykradać kosztowności mieszkańców Kaldy w biały dzień. Na domiar złego na czele tego wszystkiego stoją piraci – prawdziwy postrach oceanu Elden. Lubują się oni w napadaniu na statki handlowe wypływające z Maerin, nie kryją się przy tym skąd pochodzą, a to sprawia, że Pilgremowie nie pałają miłością do Hassaidów – prowadzą z nimi wręcz wojnę.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość